Nézzük a történetet, és hívjuk segítségül a wikipedia angol nyelvű erről szóló oldalát.
A brit kereskedők először az 1800-as években használtak lovakkal és vonatokkal vontatott konténereket. A következő előretörés a második világháború idején történt, amikor az ausztrál és az amerikai hadsereg szabvány méretű konténereket használt az utánpótlás felgyorsítására, amik többnyire fából készültek.
1952-ben McLean lehetőséget látott a költségek csökkentésére és az áruk mozgásának felgyorsítására. Rájött, hogy egy szabványos méretű dobozt a teherautóról a hajóra lehet rakni, és fordítva, sokkal gyorsabban. Neki is látott a terveinek.
McLean 1956-ban eladta fuvarozó cégét, majd egy jogi kiskaput kihasználva nem sokkal ezután megvásárolta a Pan Atlantic Tanker Company-t. McLean mindent tudott a közúti fuvarozásról, de semmit a hajózásról, ezért gyorsan kellett tanulnia. McLean később a Sea-Land Shipping nevű céget átnevezte.
Most, hogy két második világháborús olajszállító tartályhajó büszke tulajdonosa lett, McLean elkezdte átalakítani őket a világ első konténerhajóivá. Az első az SS Ideal X volt. Első útjára konténerhajóként 1956 áprilisában 58 konténert szállított New Jerseyből Texasba.
Számos teszt után 1956-ban szabadalmaztatták, és megszületett az első ISO konténer. Egymásra rakható volt és acélból építették. A megerősített sarkok lehetővé tették a konténerek sérülés nélküli egymásra rakását. Egységes méretűek voltak, lopásbiztosak és könnyen berakodhatók.
Az akkori dokkmunkások, akiket longshoremennek neveztek, sztrájkba léptek, mert rájöttek, hogy a konténerek hajóra rakása kisebb munkaerőt igényel. Ez az állásidő tette lehetővé McLeannek, hogy finomítsa a terveit.
McLeans nagy új ötlete sikeres volt. Tárgyalt a New York-i kikötői hatósággal, hogy a kikötő New Jersey-i oldalát konténerkikötővé alakítsák át. Az üzlet a következő 10 évben folyamatosan növekedett.
Az európai és amerikai vasutak, fuvarozó társaságok és nemzetközi hajózási társaságok közötti kompromisszumok nyomán megszületett az ISO szabvány. 1968-ban bevezették az ISO 668 szabványt, amely meghatározta a ma használt méreteket.
Méltán merülhet fel a kérdés, hogy miért olyan fontos ez számunkra, hiszen mi biztonsági okokból nem tárolunk konténerekben?!
Azért mert nem csak Budapestről és Magyarországról érkeznek hozzánk Ügyfelek, hanem külföldről is, több esetben a tengerentúlról - onnan pedig konténerben érkeznek a tárolandó értékek.
A raktározáson túl pedig a költöztetésben is fontos számunkra a konténerek méretei, ugyanis a költöztetés szervezésekor ez elengedhetetlenül fontos információ számunkra.
Raktározással kapcsolatos kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal.
Kupecz-Surman Edina "Zed"
Tulajdonos
ZEDSTORE
Négyzetméter Alapú Alkalmi és Hosszútávú Raktározási Szolgáltatás