ZED STORE RAKTÁROZÁS ÉS KÖLTÖZTETÉS

ZED STORE RAKTÁROZÁS ÉS KÖLTÖZTETÉS

HONNAN SZÁRMAZNAK A KONTÉNEREK MÉRETEZÉSEI?

2022. december 12. - Tolnai Tímea

 

 

 

 

zed.jpg

 

Nézzük a történetet, és hívjuk segítségül a wikipedia angol nyelvű erről szóló oldalát.
A brit kereskedők először az 1800-as években használtak lovakkal és vonatokkal vontatott konténereket. A következő előretörés a második világháború idején történt, amikor az ausztrál és az amerikai hadsereg szabvány méretű konténereket használt az utánpótlás felgyorsítására, amik többnyire fából készültek.
De ezt követően még 10 évnek el kellett telnie, mire az első szabadalmaztatott szállítókonténer forgalomba kerül.
1952-ben McLean lehetőséget látott a költségek csökkentésére és az áruk mozgásának felgyorsítására. Rájött, hogy egy szabványos méretű dobozt a teherautóról a hajóra lehet rakni, és fordítva, sokkal gyorsabban. Neki is látott a terveinek.
McLean 1956-ban eladta fuvarozó cégét, majd egy jogi kiskaput kihasználva nem sokkal ezután megvásárolta a Pan Atlantic Tanker Company-t. McLean mindent tudott a közúti fuvarozásról, de semmit a hajózásról, ezért gyorsan kellett tanulnia. McLean később a Sea-Land Shipping nevű céget átnevezte.
Most, hogy két második világháborús olajszállító tartályhajó büszke tulajdonosa lett, McLean elkezdte átalakítani őket a világ első konténerhajóivá. Az első az SS Ideal X volt. Első útjára konténerhajóként 1956 áprilisában 58 konténert szállított New Jerseyből Texasba.
Számos teszt után 1956-ban szabadalmaztatták, és megszületett az első ISO konténer. Egymásra rakható volt és acélból építették. A megerősített sarkok lehetővé tették a konténerek sérülés nélküli egymásra rakását. Egységes méretűek voltak, lopásbiztosak és könnyen berakodhatók.
Az akkori dokkmunkások, akiket longshoremennek neveztek, sztrájkba léptek, mert rájöttek, hogy a konténerek hajóra rakása kisebb munkaerőt igényel. Ez az állásidő tette lehetővé McLeannek, hogy finomítsa a terveit.
McLeans nagy új ötlete sikeres volt. Tárgyalt a New York-i kikötői hatósággal, hogy a kikötő New Jersey-i oldalát konténerkikötővé alakítsák át. Az üzlet a következő 10 évben folyamatosan növekedett.
Az európai és amerikai vasutak, fuvarozó társaságok és nemzetközi hajózási társaságok közötti kompromisszumok nyomán megszületett az ISO szabvány. 1968-ban bevezették az ISO 668 szabványt, amely meghatározta a ma használt méreteket.
Méltán merülhet fel a kérdés, hogy miért olyan fontos ez számunkra, hiszen mi biztonsági okokból nem tárolunk konténerekben?!
Azért mert nem csak Budapestről és Magyarországról érkeznek hozzánk Ügyfelek, hanem külföldről is, több esetben a tengerentúlról - onnan pedig konténerben érkeznek a tárolandó értékek.
A raktározáson túl pedig a költöztetésben is fontos számunkra a konténerek méretei, ugyanis a költöztetés szervezésekor ez elengedhetetlenül fontos információ számunkra.
Raktározással kapcsolatos kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal.
Kupecz-Surman Edina "Zed"
Tulajdonos
ZEDSTORE
Négyzetméter Alapú Alkalmi és Hosszútávú Raktározási Szolgáltatás

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zedstorekft.blog.hu/api/trackback/id/tr6118000670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása